Zakres robót, odcinek węzeł Siedlce Południe– Malinowiec (od ok. 561+440 km do ok. 580+190 km) długość ok.19,9 km
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania autostrady/drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek Siedlce Południe. – Malinowiec zaczyna się na obwodnicy Siedlec za węzłem Siedlce Południe, zlokalizowany jest na terenie województwa mazowieckiego, w powiecie siedleckim, na terenie gmin Siedlce, Wiśniew, Zbuczyn oraz w powiecie miasto Siedlce.
W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca autostrady A2 zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
-
budowę autostrady A2 od km ok 561+440 do km ok 580+190,
-
węzły drogowe: węzeł Siedlce Wschód z drogą krajową nr 2,
-
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP kat. III Ługi Wielkie w miejscowości Choja strona lewa, MOP kat. II Ługi Wielkie w miejscowości Choja strona prawa,
-
Obwody Utrzymania Autostrady (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnymi budynkami towarzyszącymi, w sąsiedztwie węzła Siedlce Wschód,
-
przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą,
-
budowę dróg innych niż autostrada w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
-
budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym autostrady,
-
budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
-
w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie [6],
-
przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na autostradę,
-
pasy technologiczne,
-
obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą,
-
system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
-
urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie autostrady, ekrany przeciwolśnieniowe,
-
infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy autostradzie zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
-
przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
-
wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
-
sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
-
oświetlenie drogowe,
-
organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-
oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
-
rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
-
wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę lub budynków uszkodzonych wskutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
-
wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
-
wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
-
System Zarządzania Ruchem,
-
wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
-
wykonanie rozbiórki istniejącego korpusu drogowego,
-
wykonanie rozbiórki obiektów,
-
odwodnienie drogi niezależne od odwodnienia sąsiadujących odcinków będących w realizacji lub zaprojektowane i wykonane w porozumieniu z Wykonawcami sąsiadujących odcinków.
Odcinek Siedlce Południe – Malinowiec autostrady A2 od km ok 561+440 do km ok 580+190 z węzłem Siedlce Wschód o długości około 18,800 km charakteryzuje się następującymi parametrami:
-
klasa techniczna – A,
-
prędkość projektowa Vp – 120 km/h,
-
kategoria ruchu – KR 6,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś,
-
przekrój budowany – 2×2,
-
przekrój docelowy – 2×3,
-
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna lub sztywna,
-
(w tym pasy włączeń i wyłączeń) (dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego),
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,75 m z rezerwą pod budowę 3-go pasu ruchu na zewnątrz (docelowo 2x3x3,75 m),
-
pas dzielący wraz z opaskami – 5,0 m,
-
rezerwa pod trzeci pas ruchu dla przekroju docelowego – na zewnątrz,
-
szerokość opaski – 0,5 m,
-
pas awaryjny – 3,0 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia,
-
skrajnia pionowa – 5,0 m,
-
pochylenie poprzeczne – 2,5 %.
Przejazdy awaryjne wymagania:
-
odstępy od 3 do 4 km,
-
konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej (§ 158 punkt 3 Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie),
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jak dla jezdni głównej,
-
długość przejazdu – 90 m,
-
konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd.
Parametry pasa technologicznego:
-
szerokość – 3 m,
-
pochylenie poprzeczne – 5%,
-
konstrukcja nawierzchni:
-
warstwa ścieralna – podwójne powierzchniowe utrwalenie,
-
podbudowa zasadnicza – mieszanka niezwiązana z kruszywem C90/3/ destruktem asfaltowym – 0/31,5 mm – grubość 20 cm lub mieszanka niezwiązana z kruszywem C50/30 – 0/31,5 mm – grubość 22 cm,
-
dolna warstwa konstrukcyjna zgodnie z pkt 8 KTKNPiP, tab. 8.4.,
-
skrajnia pionowa – min. 3,5 m +0,2 m.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł Siedlce Wschód
Droga krajowa nr 2 będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 569+465 i przebiega nad lub pod autostradą. Wykonany węzeł zapewni relacje we wszystkich kierunkach. W obrębie autostrady należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi krajowej na długości nie mniejszej niż 1219,88 m. Połączenie drogi krajowej nr 2 z autostradą należy wykonać w postaci węzła typu trąbka. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią w tym prowadzenie ruchu pieszego po obu stronach jezdni.
-
klasa techniczna (drogi krajowej krzyżującej się z A) – GP,
-
prędkość projektowa Vp – 60 km/h,
-
liczba jezdni – 1,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2×3.5 m,
-
pobocza utwardzone – 1,5 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – 1,5m (lub większa jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony,
-
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna,
-
kategoria ruchu – KR 5,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 115 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,70 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
w. Siedlce Wschód– odcinek SPO
Łącznice: L01 – relacja SPO – Biała Podlaska, L03 – relacja – Warszawa – SPO
Łącznice: L02 – relacja SPO – Warszawa, L04 – relacja Biała Podlaska – SPO
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę autostrady, dojazdy do urządzeń technicznych należy zaprojektować i wykonać dla przekroju docelowego trasy głównej.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – z mijankami
(łączna długość nie mniej niż 34,61 km)
-
klasa techniczna – D,
-
prędkość projektowa Vp – 30 km/h,
-
szerokość jezdni – 3,5 m (dla dróg ppoż 4,0 m),
-
szerokość poboczy – min. 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR1,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 80 kN/oś,
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – bez mijanek
-
Nie dotyczy
Inne drogi przebudowywane w związku z budową autostrady
Parametry techniczne należy uzgodnić z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego lub działającymi w ich imieniu właściwymi zarządcami dróg i przedłożyć Zamawiającemu do zaakceptowania.
Wjazdy awaryjne
Wjazdy należy wykonać z zachowaniem parametrów technicznych dodatkowej jezdni obsługującej przyległy teren i o szerokości jezdni nie mniej niż 4 m oraz o kategorii ruchu min. KR2.
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Łączna długość min 19,9 km.
Plan orientacyjny:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg KP/DŚU Symbol obiektu | Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) |
---|---|---|
1 | 561+669,17 WD-38 | DP nr 5405W z trasą główną |
2 | 562+192,87 /562+210 PZŚ-38A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
3 | 563+650,00 WD-39 | Droga gminna wewnętrzna z trasą główną |
4 | 564+919,88 WD-40 | DK nr 63 z trasą główną |
5 | 567+172,29 WA-41 | Linia kolejowa nr 2 z trasą główną |
6 | 567+515,72 /567+535 PZŚd-41A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
7 | 569+390,11 WD-43 | Łącznice L02 i L04 z trasą główną |
8 | 569+465,23 WD-43C | DK nr 2 z trasą główną |
9 | 0+530,44 WD-43D | DK nr 2 z łącznicą L01 |
10 | 570+752,16 /570+775 PZŚg-43A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt dużych |
11 | 571+684,64 WD-44 | DP nr 3633W z trasą główną |
12 | 573+222,00 WD-45 | DG nr 361318W z trasą główną |
13 | 573+897,03 /573+925 WA-45A / PZDd-45A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt dużych i drogą wewnętrzną |
14 | 575+370,00 WD-47 | DP nr 3638W z trasą główną |
15 | 576+460,00 WD-48 | Droga gminna wewnętrzna z trasą główną |
16 | 576+728,84 /577+000 PZŚg-48A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
17 | 577+740,12 WA-49 | DP nr 3640W z trasą główną |
18 | 578+730,00 WD-50 | DG nr 361317W z trasą główną |