Zakres robót, odcinek Swory – Biała Podlaska o długości ok. 14,1 km od km ok 610+722 do km ok 624+830 z węzłem Biała Podlaska
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania autostrady/drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek Swory – Biała Podlaska zaczyna się na terenie gminy Biała Podlaska w miejscowości Swory. Zlokalizowany jest na terenie województwa lubelskiego, w powiecie bialskim, na terenie gminy Biała Podlaska.
-
budowę autostrady od km ok 610+722 do km ok 624+830, węzły drogowe: węzeł Biała Podlaska z drogą wojewódzką nr 811,
-
Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP kat. II Kolonia Sitnik w miejscowości Kolonia Sitnik strona lewa oraz MOP kat. II Kolonia Sitnik w miejscowości Kolonia Sitnik strona prawa,
-
Obwód Utrzymania Drogowego (OD) z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi w sąsiedztwie węzła Biała Podlaska,
-
przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą,
-
budowę dróg innych niż autostrada w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
-
budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym autostrady,
-
budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
-
w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
-
przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na autostradę,
-
pasy technologiczne,
-
obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą,
-
system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
-
urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie autostrady, ekrany przeciwolśnieniowe,
-
infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy autostradzie zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
-
przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
-
wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
-
sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
-
oświetlenie drogowe,
-
organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-
oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego.
Odcinek Swory – Biała Podlaska od km ok 610+722 do km ok 624+830 z węzłem Biała Podlaska o długości około 14,108 km charakteryzuje się następującymi parametrami:
-
klasa techniczna – A,
-
prędkość projektowa Vp – 120 km/h,
-
kategoria ruchu – KR 6,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś,
-
przekrój budowany – 2×2,
-
przekrój docelowy – 2×3,
-
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna lub sztywna,
-
(w tym pasy włączeń i wyłączeń) (dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego),
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,75 m z rezerwą pod budowę 3-go pasu ruchu na zewnątrz (docelowo 2x3x3,75 m),
-
pas dzielący wraz z opaskami – 5,0 m,
-
rezerwa pod trzeci pas ruchu dla przekroju docelowego – na zewnątrz,
-
szerokość opaski – 0,5 m,
-
pas awaryjny – 3,0 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia,
-
skrajnia pionowa – 5,0 m,
-
pochylenie poprzeczne – 2,5 %.
Przejazdy awaryjne wymagania:
-
odstępy od 3 do 4 km,
-
konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej (§ 158 punkt 3 Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie),
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jak dla jezdni głównej,
-
długość przejazdu – 90 m,
-
konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd.
Parametry pasa technologicznego:
-
szerokość – 3 m,
-
pochylenie poprzeczne – 3-4%,
-
konstrukcja nawierzchni: bitumiczna
-
warstwa ścieralna – podwójne powierzchniowe utrwalenie,
-
podbudowa zasadnicza – mieszanka niezwiązana z kruszywem C90/3/ destruktem asfaltowym – 0/31,5 mm – grubość 20 cm lub mieszanka niezwiązana z kruszywem C50/30 – 0/31,5 mm – grubość 22 cm,
-
dolna warstwa konstrukcyjna zgodnie z pkt 8 KTKNPiP, tab. 8.4.,
-
skrajnia pionowa – min. 3,5 m +0,2 m.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Węzeł Biała Podlaska
Droga wojewódzka nr 811 będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 624+047,19 i przebiega nad lub pod autostradą. Wykonany węzeł zapewni relacje we wszystkich kierunkach. W obrębie autostrady należy uwzględnić konieczność dokonania korekty przebiegu drogi wojewódzkiej na długości nie mniejszej niż 2253,15 m. Skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 811 z autostradą A2 należy wykonać w postaci węzła typu trąbka. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna (drogi krajowej krzyżującej się z A2) – G,
-
prędkość projektowa Vp – 60 km/h,
-
liczba jezdni – 1,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,5 m,
-
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna,
-
kategoria ruchu – KR 4,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 115 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,60 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych i rowerzystów – min 3,40 m.
Łącznice: L01 – relacja Warszawa – SPO; L04 – relacja SPO – granica państwa
Łącznice: L02 – relacja granica państwa – SPO; L05 – relacja SPO – Warszawa
Łącznice: L03 – SPO
w. Biała Podlaska – odcinek SPO
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę autostrady, dojazdy do urządzeń technicznych należy zaprojektować i wykonać dla przekroju docelowego trasy głównej.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – z mijankami
(łączna długość nie mniej niż 28,33 km)
-
klasa techniczna – D,
-
prędkość projektowa Vp – 30 km/h,
-
szerokość jezdni – 3,5 m (dla dróg ppoż 4,0 m),
-
szerokość poboczy – min. 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR1,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 80 kN/oś.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – bez mijanek
-
Nie dotyczy
Inne drogi przebudowywane w związku z budową autostrady
Parametry techniczne należy uzgodnić z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego lub działającymi w ich imieniu właściwymi zarządcami dróg i przedłożyć Zamawiającemu do zaakceptowania.
Wjazdy awaryjne
Należy wykonać wjazdy awaryjne na autostradę dostępne tylko dla odpowiednich służb. Wjazd należy wykonać z zachowaniem parametrów technicznych dodatkowej jezdni obsługującej przyległy teren i o szerokości jezdni nie mniej niż 4 m oraz o kategorii ruchu min. KR2.
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Łączna długość min 14,3 km.
Plan Zagospodarowania Terenu:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg KP/DŚU Symbol obiektu | Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) |
---|---|---|
1 | 611+842,3 WD-75 | DG nr 100281L z trasą główną |
2 | 613+309,80/ 613+615,00 PZŚg-75A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
3 | 614+299,38/ 614+607,00 PZŚg-75B | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
4 | 614+739,91 WD-76 | DP nr 1017L z trasą główną |
5 | 617+419,88 WD-77 | DP nr 1018L z trasą główną |
6 | 618+790,00/ 619+181,00 PZŚd-77A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
7 | 619+596,94/ 620+450,00 PZŚd-77B | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
8 | 620+050,00 WD-78 | Droga gminna wewnętrzna z trasą główną |
9 | 621+927,59 WD-79 | DP nr 1020L z trasą główną |
10 | 624+047,19 WD-80 | DW nr 811 z trasą główną |
11 | 624+167,88 WD-81 | Łącznica L02 i L05 z trasą główną |
12 | 624+633,00/ 624+930,00 PZŚd-82 | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich i rzeką Klukówką |
13 | 0+914,18 PZDs-80A | DW nr 811 ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich i rzeką Klukówką |