Zakres robót, odcinek w. Łukowisko – Swory o długości ok. 12,5 km A2 od km ok. 598+216 do km ok. 610+722 bez węzła
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych prac do prawidłowego funkcjonowania autostrady/drogi ekspresowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek w. Łukowisko – Swory autostrady A2 zaczyna się w miejscowości Łukowisko, za projektowanym węzłem. Zlokalizowany jest na terenie województwa lubelskiego, w powiecie bialskim, na terenie gminy Biała Podlaska i Międzyrzec Podlaski oraz w powiecie łosickim na terenie gminy Huszlew.
W ramach Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej Wykonawca autostrady A2 zaprojektuje oraz wykona następujące Roboty:
-
budowę autostrady od km ok. 598+216 do km ok. 610+722,
-
przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z autostradą,
-
budowę dróg innych niż autostrada w tym zmiana przebiegu istniejących dróg, w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
-
budowę dodatkowych jezdni, zlokalizowanych w pasie drogowym autostrady,
-
budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
-
w przypadku skrzyżowania drogi krajowej z linią kolejową – skrzyżowania należy wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie,
-
przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na autostradę,
-
pasy technologiczne,
-
obiekty inżynierskie w ciągu autostrady i w ciągu dróg krzyżujących się z autostradą,
-
system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
-
urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie autostrady, ekrany przeciwolśnieniowe,
-
infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy autostradzie zlokalizowanych w ciągu autostrady w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
-
przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
-
wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
-
sieć teletechniczną na potrzeby Zamawiającego,
-
oświetlenie drogowe,
-
organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-
oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w zakresie zapewniającym skuteczne odprowadzenie wody z pasa drogowego,
-
po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
-
wykonanie napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
-
wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych,
-
wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
-
System Zarządzania Ruchem,
-
wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych,
Za koordynację rozwiązań projektowych i realizację zadań na styku opracowań odpowiedzialny jest Inżynier Kontraktu. Zaproponowane rozwiązania musza uwzględniać uniknięcie robót traconych. -
rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego,
-
rozbiórkę wskazanych w punkcie PFU obiektów,
-
zaprojektowanie i wykonanie utwardzonych ciągów technicznych od schodów skarpowych na obiekcie do najbliższej drogi dojazdowej.
Odcinek w. Łukowisko – Swory autostrady A2 od km ok. 598+216 do km ok. 610+722 bez węzła, charakteryzuje się następującymi parametrami:
-
klasa techniczna – A,
-
prędkość projektowa Vp – 120 km/h,
-
kategoria ruchu – KR 6,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię – 115 kN/oś,
-
przekrój budowany – 2×2,
-
przekrój docelowy – 2×3,
-
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna lub sztywna,
-
(w tym pasy włączeń i wyłączeń)(dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego),
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,75 m z rezerwą pod budowę 3-go pasu ruchu na zewnątrz (docelowo 2x3x3,75 m),
-
pas dzielący wraz z opaskami – 5,0 m,
-
rezerwa pod trzeci pas ruchu dla przekroju docelowego – na zewnątrz,
-
szerokość opaski – 0,5 m,
-
pas awaryjny – 3,0 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – 1,25 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia,
-
skrajnia pionowa – 5,0 m,
-
pochylenie poprzeczne – 2,5 %.
Przejazdy awaryjne – wymagania:
-
odstępy od 3 do 4 km,
-
konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej (§ 158 punkt 3 Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie),
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię jak dla jezdni głównej,
-
długość przejazdu – 90 m,
-
konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd.
Na całej długości autostrady po obu jej stronach należy zaprojektować i wybudować pas technologiczny. Pas ten ma służyć służbom utrzymującym autostradę (kontrola stanu technicznego, pielęgnacja, koszenie zieleni, konserwacja urządzeń odwadniających, czyszczenie i konserwacja: rowów, zbiorników, separatorów, przepustów, ekranów itp.).
Parametry pasa technologicznego:
-
szerokość – 3 m,
-
pochylenie poprzeczne – 3-4%,
-
konstrukcja nawierzchni: betonowa
-
warstwa ścieralna – podwójne powierzchniowe utrwalenie,
-
podbudowa zasadnicza – mieszanka niezwiązana z kruszywem C90/3/ destruktem asfaltowym – 0/31,5 mm – grubość 20 cm lub mieszanka niezwiązana z kruszywem C50/30 – 0/31,5 mm – grubość 22 cm,
-
dolna warstwa konstrukcyjna zgodnie z pkt 8 KTKNPiP, tab. 8.4.,
-
skrajnia pionowa – min. 3,5 m +0,2 m.
Parametry techniczne projektowanego układu drogowego:
Przejazd WD – 68
Droga gminna nr 200122W będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 600+560,00 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi gminnej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej na długości nie mniej niż 600,00 m. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – L,
-
prędkość projektowa Vp – 40 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2,75 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR 2,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,50m + 0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WA – 69
Droga gminna nr 200121W będzie krzyżować się z autostradą A2 w km ok. 601+975,00 i przebiegać pod autostradą. Skrzyżowanie drogi gminnej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej na długości nie mniej niż 1175,00 m.
-
klasa techniczna – L,
-
prędkość projektowa Vp – 40 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2,75 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR 2,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,50 m + 0,2 m.
Przejazd WD – 69A
Droga powiatowa nr 2034W/1010L będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 602+870,35 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi powiatowej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 300,00 m. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – Z,
-
prędkość projektowa Vp – 50 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 3,00 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 1,0 m,
-
kategoria ruchu – KR 3,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,60 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WD – 70
Droga gminna nr G101474L będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 603+613,51 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi gminnej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej na długości nie mniej niż 894,69 m, wraz z budową skrzyżowania z drogą powiatową nr 1010L i drogą gminną nr 101509L. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – L,
-
prędkość projektowa Vp – 40 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2,75 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR 2,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,50 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WD – 71
Droga gminna nr 200102W będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 605+285,00 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi gminnej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej na długości nie mniej niż 667,50 m. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – L,
-
prędkość projektowa Vp – 40 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2,75 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR 2,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,50 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WD – 72
Droga powiatowa nr 1012L będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 606+148,35 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi powiatowej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 320,00 m. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – Z,
-
prędkość projektowa Vp – 50 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 3,00 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 1,0 m,
-
kategoria ruchu – KR 3,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,60 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WD – 73C
Droga gminna nr 200107W będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 606+923,80 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi gminnej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi gminnej na długości nie mniej niż 755,00 m. W ramach korekty przebiegu drogi gminnej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – L,
-
prędkość projektowa Vp – 40 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 2,75 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR 2,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,50 m +0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Przejazd WD – 74
Droga powiatowa nr 1015L będzie krzyżować się z autostradą A2 w km 610+058,12 i przebiegać nad lub pod autostradą. Skrzyżowanie drogi powiatowej należy wykonać w postaci przejazdu bez powiązania z autostradą. W obrębie autostrady należy dokonać korekty przebiegu drogi powiatowej na długości nie mniej niż 320,00 m. W ramach korekty przebiegu drogi powiatowej należy zapewnić prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego poza jezdnią.
-
klasa techniczna – Z,
-
prędkość projektowa Vp – 50 km/h,
-
liczba i szerokość pasów ruchu – 2 x 3,00 m,
-
szerokość pobocza gruntowego – min 1,0 m,
-
kategoria ruchu – KR 3,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 100 kN/oś,
-
skrajnia pionowa – 4,60 m + 0,2 m,
-
szerokość infrastruktury dla pieszych – min 1,50 m,
-
szerokość infrastruktury dla rowerzystów – min 2,00 m.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę autostrady, dojazdy do urządzeń technicznych należy zaprojektować i wykonać dla przekroju docelowego trasy głównej.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – z mijankami
(łączna długość nie mniej niż 23,79 km)
-
klasa techniczna – D,
-
prędkość projektowa Vp – 30 km/h,
-
szerokość jezdni – 3,5 m (dla dróg ppoż 4,0m),
-
szerokość poboczy – min. 0,75 m,
-
kategoria ruchu – KR1,
-
dopuszczalny nacisk pojedynczej osi – 80 kN/oś.
Dodatkowe jezdnie obsługujące przyległy teren – bez mijanek
-
Nie dotyczy
Inne drogi przebudowywane w związku z budową autostrady
Parametry techniczne należy uzgodnić z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego lub działającymi w ich imieniu właściwymi zarządcami dróg i przedłożyć Zamawiającemu do zaakceptowania.
Wjazdy awaryjne
Wjazdy awaryjne należy wykonać z zachowaniem parametrów technicznych dodatkowej jezdni obsługującej przyległy teren i o szerokości jezdni nie mniej niż 4 m oraz o kategorii ruchu min. KR2.
Infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Łączna długość min 7,9 km.
Plan orientacyjny:
Lp. | Kilometraż orientacyjny wg KP/DŚU Symbol obiektu | Przeszkoda (kolizja trasy głównej z przeszkodą) |
---|---|---|
1 | 599+118,80/ 599+400,00 PZDg-67 | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt dużych |
2 | 600+560,00 WD-68 | DG nr 200122W z trasą główną |
3 | 602+038,16/ 602+259,00 WA-69 / PZŚd-69 | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich, drogą gminą i rzeką Piszczanką |
4 | 602+870,35 WA-69A | DP nr 1010L z trasą główną |
5 | 603+613,51 WD-70 | DG nr G101474L z trasą główną |
6 | 605+285,00 WD-71 | DG nr 200102W z trasą główną |
7 | 606+148,35 WA-72 | DP nr 1012L z trasą główną |
8 | 606+736,86/ 607+064,00 MA-73/ PZŚd-73 | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich i rzeką Złota Krzywula |
9 | 606+923,81 WD-73C | DG nr 200107W z trasą główną |
10 | 608+593,00/ 608+872,00 PZŚd-73A | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich i rzeką Leniwką |
11 | 609+800,00/ 610+100,00 PZŚd-73B | Trasa główna ze szlakiem migracji dla zwierząt średnich |
12 | 610+058,12 WA-74 | DP nr 1015L z trasą główną |